UKKM , apa mende tu?

         Peace be upon you, apa khabar? Today atau 24/11/2014 jam 8.22 PM. Aku nak sharekan sikitlah pengalaman aku sepanjang jawab UKKM. Ujian Kecederungan Kemasukkan MRSM. So, huh! Syok gila wei aku cakap.

   Pagi-pagi aku bangun, kol 7 baru nak siap. Yala MRSM Serting tu tak tahu mana pun. Erm, Aku bangun, so, geraklah. Pastu dah smpai tu singgah makan jap. Huhuhu. Lepas tu dah makan-makan jam dah pukul 8. So, gerak masuk MRSM. Check nama n tengok amik kat mana. Aku Check huargh nama aku no 13 pada kertas pertama dan berada di Lab Rahman. Alhamdulilah.

  So, naik gi Lab. Huh, jawab guna pc. Hurm... Tapi, Bahasa Inggeris tu aku macam KO lah! Aku guna

                  "Hentammm je lahhhh Labu"

Kalau Sains tu Alhamdulilah senang. Math tu kau kena hafal formula. Tak ada Formula yang disediakan untuk kau, Harap maklum. So, untuk keperibadian. 30 minit. Sempat ke jawab? Sempat. Kau janngan risau. Soalan tu tak membunuh kau. Senang je.

   Yang paling soalan dia semua objektif. Don't worrylah. Yang penting ulangkaji tau. Sains 60 minit, matematik 75 minit, bahasa inggeris tak silap 30 minit atau 40 minit 15 soalan, keperibadian 30 minit. Aku time break baru jumpa Aina, huarghh! Tempat lain-lain kut. Huhuhuhu, tapi cikgu yang jaga tu kata kita orang ni serius gila. Hahaha, maafkan kami.

  Aku rasa menyesal bila aku tak mintak contact sahabat yang aku tegur tu. Hurm, aku nak tanya dia! Aku lupa... Erm, YA Allah.. Moga di pertemukan lagi dengan dia... Moga aku dapat masuk MRSM. Amin...

Alhamdulilah! Pengalaman yang tak dapat di lupakan.

2 comments: